Social Media Policy

1. Denk na voordat je handelt

Voorwaarts gaat ervan uit dat je eerst de context leert begrijpen voordat je deelneemt aan een conversatie. Zorg voor toegevoegde waarde.

2. Geef openheid van zaken

Als er gereageerd wordt op werkgerelateerde zaken, worden medewerkers geacht om altijd te vermelden dat zij verbonden zijn aan Voorwaarts. Als een medewerker geen officiële vertegenwoordiger is, moet diegenen dit duidelijk maken in zijn of haar profiel. Door transparante communicatie krijgen andere deelnemers in discussies of conversaties de kans om de bijdragen op waarde te schatten.

3. Toon respect voor je publiek

Wissel alleen gedachten over ideeën en nooit over personen. Mederwerkers worden gewaarschuwd om zich niet te laten verleiden to persoonlijke aanvallen of kritiek. Reacties en antwoorden kunnen het vertrouwen in het merk vergroten als ze duidelijk, constructief en nuttig zijn. Het omgekeerde is uiteraard ook het geval.

4. Wees eerlijk

Zorg dat de feiten kloppen en wees eerlijk. Onderbouw je mening met feiten. Vermeld de bron van je informatie.

5. Verspreid geen interne informatie

Verspreid geen interne informatie. Laat je niet uit over de bedrijfsresultaten van Voorwaarts.

6. Geef vergissingen toe

Gebruik je gezond verstand en wees beleefd. Geef vergissingen toe, en bied zo nodig je verontschuldigingen aan.

7. Logo

Vervorm het logo niet. Verbind het logo niet aan ongepaste content.